"כוח משיכה" , ביקורת


שקט.חלל.אין אוויר.ואקום.

הסרט הזה זו הוא החוויה הכי קרובה שתהיה לכם לריחוף בחלל , אם אי פעם חשבתם להיות אסטרונאוטים כדאי שתחשבו שוב אחרי הצפייה בסרט. אלפונסו קוארון מביא לנו חוויה אינטנסיבית ולא פשוטה שמדמה לנו את החיים בחלל וכמו שהוא מציין בתחילת הסרט במשפט אחד. "החיים בחלל הם בלתי אפשריים".

"כוח משיכה" לא קל לצפייה , זהו לא סרט קונבציונאלי. הוא מתרחש כולו בחלל , שתי שמויות מרכזיות בלבד , הרבה שקט (כמו בחלל) ומנגד פסקול מרשים שמגביר את המתח כשצריך. אתם בטח תוהים מה בעצם קורה בשעה וחצי של הסרט בכל זאת. פה באה לידי ביטוי עבודת הבימוי והויזואליות המדהימה שאלפונסו קוארון יצר לנו. הסרט מתחיל במי מנוחות בריחוף בחלל כחלק ממשימה שגרתית , צמד האסטרונואטים  (סנדרה בולוק וג'ורג קלוני) עוסקים בתיקון רכיב חיצוני בספינת החלל שלהם. הדיבור השגרתי ברשת הקשר ונושאי השיחה באים כקונטרה לסיטואציה שבה הם נמצאים , כלומר למרות מורכבות המשימה והגובה שבו הם נמצאים מבחינתם זוהי בעצם משימה שגרתית שהם אומנו אליה ובצעו אותה פעמים רבות לפני. דר' ריאן סטון (סנדרה בולוק) היא מדענית שיצאה למשימה ביחד עם הטייס ומפקד המשימה המנוסה והוותיק מאט קואליסקי (ג'ורג קלוני). דר' ריאן מתייחסת ברצינות למשימה ולתפקיד שהוטל עליה בעוד מאט מנסה לשבור את שיא זמן הריחוף בחלל  ובמקביל מדבר על נושאי שגרה יומייים שכולנו מדברים עליהם גם בגובה פני הים. המקצועיות של מאט קואליסקי מגיעה לידי ביטוי כשחלקי לווין רוסי עפים באוויר במהירות שיא ופוגעים ברכב החלל שלהם. מפה העלילה מסתבכת מדקה לדקה ואנחנו נחשפים למורכבות ולקושי של השהייה בחלל ולכל הדברים הגרועים שיכולים להתרחש לאסטרונאוטים.

הם כל כך בודדים שם בחלל שאין להם עם מי לשתף את מה שעובר עליהם , בנקודה מסויימת בסרט דר' ריאן רק רוצה לשרוד ולחזור חזרה לכדור הארץ בכדי לשתף ולספר מה עבר עליה ("חתיכת סיפור" כמו שהיא מציינת).

"כוח משיכה" הוא חוויה קולנועית מסקרנת ושונה , לבוא עם ראש פתוח ולצפות רק בקולנוע.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקייפול , ביקורת

אופנהיימר - ביקורת סרט

"ספוטלייט" , ביקורת