"ספוטלייט" , ביקורת

*** וחצי כוכבים.



ספוטלייט מביא למסך הגדול את הסיפור האמיתי מאחורי חשיפת שערוריית התעללויות בילדים על ידי הכנסייה הקתולית ואת ניסיון ההסתרה של אותם אירועים ע"י מנהיגי הכנסייה ובכירים נוספים בכל סוגי המגזרים. "בוסטון גלוב" עיתון מכובד ומפורסם פותח בתחקיר מעמיק בעקבות הגעתו של עורך חדש לעיתון מבחוץ (כמו שתמיד אומרים נדרש מישהו מבחוץ בכדי להביא שינויים ולקחת את הארגון קדימה , מי שעמוק בפנים לפעמים לא מודע לבעיות...). הסרט כבר קיבל מועמדות לגלובוס הזהב (ועוד מועמדויות לפרסים נוספים) וביחד עם אנסמבל שחקנים מרשים (מייקל קיטון,מארק רופלו,רייצ'ל אדאמס, לייב שרייבר ועוד ועוד) הוא בהחלט מסומן כאחד מהסרטים הבולטים של 2015.

כמו תחקיר עיתונאי הסרט נע בצורה איטית ,מעמיקה ולוקח אותנו לתוך חיי העבודה העיתונאית ואיך בעצם בונים סיפור חזק שבאמת בא לשנות ולהשפיע. צוות ספוטלייט שממונה על התחקיר מבין מהר מאוד שהם קיבלו משימה קשה מאוד מכיוון שאף אחד (במיוחד לא בבוסטון באותה התקופה) היה מעוניין לתבוע את מוסד הכנסייה אבל בכל זאת ולמרות הבידוד שהתחקיר הזה יצר כלפיהם, הם ממשיכים בעבודה ומבינים את החשיבות בהוצאת הסיפור הזה החוצה.
הסרט מתמקד בתהליך החקירה והפיצוח של צוות ספוטלייט ובקונפליקטים הרבים שמתעוררים תוך כדי התחקיר גם האישיים וגם החיצוניים. צוות ספוטלייט והבוסטון גלוב ככלל היו מורכבים באותה תקופה מאנשים שגדלו בבוסטון ושלקחו חלק פעיל בקהילה המקומית והדבר כמובן הקשה עליהם לבצע את העבודה והעלה זכרונות מהעבר תוך כדי שעוד שכבה מתגלה וכך גם גודל השערורייה.

מבחינה קולנועית הנקודות החזקות של הסרט הם בסיפור המרכזי (תחקיר ותביעה מול הכנסייה) ומנגד הסיפורים הקטנים (של אנשי הצוות והדרך שבה כל אחד מתמודד עם הגילויים שהם נחשפים אליהם). מעניין היה לראות שלא רואים כמעט את דמויות המשפחה של צוות ספוטלייט, נקודה שמראה את הטוטליות בעבודה שלהם ושבעצם התחקיר הזה היה כל חייהם באותה התקופה. בסה"כ סרט טוב שעונה על הציפיות למי שמעוניין ללמוד ולהכיר את העבודה העיתונאית שלהם שזיכתה אותם בפרס פוליצר היוקרתי.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקייפול , ביקורת

אופנהיימר - ביקורת סרט