"ג'ק ריצ'ר" , ביקורת


טום קרוז לא נח לרגע והוא ממשיך להקפיד להופיע על המסך הגדול מספר פעמים בשנה כדי שנזכור שהוא פה ושהוא לא מתכוון ללכת בזמן הקרוב. בשנים האחרונות הוא גם מפיק את הסרטים שלו כך שהוא דואג להכול וכמובן הוא שומר לעצמו את התפקיד הראשי בסרט. הפעם הוא בחר בתור במאי את כריסטופר מקוויר שהצליח לטעמי בתפקיד הבמאי אבל לצערי הצליח פחות בכתיבת התסריט. יש יותר מידי נקודות פתוחות שמעלות שאלות על הסיפור בסרט ולפעמים הפתרון הסיפורי קל מידי.
סצנת הפתיחה של הסרט מעולה , מצולמת נקי ומדוייק והמעברים בין הסצנות השונות חלק ומעניין (בעזרת טכניקות צילום שונות).
הסרט נפתח ברצח של חמישה אנשים זרים חפים מפשע ומכאן והלאה העלילה מתעכבת על החקירה והמניעים. לאחרונה מפריע לי בסרטים של קרוז שיש יותר מידי קטעים "לא רציניים" (הפוגות קומיות), בעברו הוא לא השתמש בזה הרבה אבל בסרטים האחרונים רואים יותר מידי הפוגות קומיות ולטעמי זה מפריע ומוציא מהאווירה של הסרט שהבמאי הצליח לייצר.

אני מעוניין להתעכב על השיווק שעשו לסרט (או על החוסר שיווק). בד"כ סרט של טום קרוז זוכה לחשיפה גדולה , להרבה טריילרים וטיזרים ולאורך הרבה חודשים ("משימה בלתי אפשרית" וכו'). הפעם הסרט יצא לאקרנים ולא היה באז גדול. אני מניח שזה קשור הרבה לתקציב הפרסום של הסרט (אם זה אולפן גדול או לא) אבל אני מניח שזה גם קשור לתוכן הסרט עצמו. במקרה הזה קרוז החליט להשתמש בשם שלו בלבד בכדי להביא קהל לקולנוע (ואני מניח שזה ייעשה את העבודה).

בסך הכול הסרט עונה על הציפיות בתור סרט אקשן קליל.

****זהירות ספוילרים*****
כמה נקודות למחשבה:

1) למה הרוצח שם כסף במדחן לפני שהוא מתכוון להרוג חמישה אנשים חפים מפשע...?
2) למה להרוג חמישה אנשים זרים שאין בינם שום קשר?
3) למה המספר הסידורי של הנשק שהרג את האנשים חשוב?




 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקייפול , ביקורת

אופנהיימר - ביקורת סרט

"ספוטלייט" , ביקורת