"חיי פיי" , ביקורת


אני עובר על רזומה הסרטים של אנג לי (במאי הסרט) במטרה למצוא דימיון או לנסות להבין איך אנג לי בוחר את הפרוייקטים שלו. התשובה לא ברורה ומורכבת בדיוק כמו הסיום של "חיי פיי" ,סוף פתוח אשר נותן לצופה להחליט מה בעצם קרה שם באוניה הקטנה אי שם באוקינוס.

אנג לי פרץ לתודעה של כולנו כשהפתיע עם "נמר דרקון" המעולה אשר פתח את המערב לסרטי האקשן הסינים והוכיח שגם סרטי הקונג פו מעניינים מבחינת הסיפור ולא רק מבחינת האקשן. לאחר מכן אנג לי התפנה לעשות את "הענק" סרט הוליוודי עתיר תקציב שאני מניח שהבחירה בלעשות אותו הייתה בשביל דריסת הרגל בהוליווד שאכן הצליחה. הפרוייקט הזה נתן ללי את האפשרות לעשות משהו אחר וללכת לכיוון של דרמה לא קונבציונאלית על זוג קובואים גייז ("הר ברוקבק") סרט שהיה שנוי במחלוקת אבל הצליח יפה מאוד וגם היה מועמד להרבה פרסים. אולי דווקא בגלל שהבמאי היה זר, לאמריקאים הייתה סובלנות כלפי הסרט והיה להם יותר קל לקבל את זה. אחרי הפרוייקט המוצלח הזה חזר לי למקורות וביים סרט דרמה סיני. ואז מגיעה הבחירה ב"חיי פיי" סרט שמתרחש בהודו ומדבר על הודו. לכאורה מפתיע שדווקא לי נבחר להוביל את הפרוייקט הזה אבל כמו שכבר ראינו בעבר ("SLUMDOG MILLIONAIRE") אולי דווקא השילוב הלא קונבציונאלי הזה מביא להצלחה.

"חיי פיי" מביא לנו סיפור מרגש על ילד אבוד בעולם הגדול. הפעם זהו סיפור אהבה בין בן לאבא , בין בן לאמו בין בן למשפחה שלו והרצון לחיות שמנצח את הכל. סרט על אמונה ועל האדם מול הטבע. הסרט מגיע אלינו בתלת מימד שבהחלט מנוצל יפה ע"י אנג לי ויש כמה סצנות בהחלט מרהיבות (אני מאוד התרשמתי מהסצינה בבריכה המפורסמת בפריז , יופי של צילום). יש האומרים שאחרי "אוואטר" קשה לשחזר את הצלחת התלת מימד וזה די נכון כי עדיין לא קם סרט שניצל את התלת מימד כמו שקמרון ניצל אותו ... כנראה שנצטרך לחכות ל"אוואטר 2". אנג לי בחר את השפה הקולנועית שלו בסרט בצורת סיפור לאחור שמסופר ע"י גיבור הסרט , לפי דעתי היה עדיף לחוות את ההרפתקאה ביחד עם הגיבור כי בשפה הקולנועית שאנג לי בחר בה אנחנו יודעים את גורלה של הדמות כבר בתחילת הסרט.
בכל זאת סרט טוב שכדאי לראות בקולנוע.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקייפול , ביקורת

אופנהיימר - ביקורת סרט

"ספוטלייט" , ביקורת